Monday, June 14, 2010

Alam pekerjaan...hohoho...welcome to the real world of life....

Setelah menghabiskan praktikal selama 2 bulan di UTHM, Pt Raja...aku mula bergelar seagai seorang "penanam anggur"@lebih dikenali sebagai pengganggur...aku mula berkira2 untuk mencari pekerjaan. Ermmm...nak keja apa ya...dah tentu aku nak menjadi seorang pegawai perpustakaan @ librarian...aku mula mengisi iklan2 kosong di surat akbar untuk melamar jawatan2 yang ditawarkan. Sementara menunggu jawapan2 yang sepatutnya, aku bekerja di kedai runcit Bapk saudaraku. Bolehlah...untuk cari pengalaman hidup. Sekurang-kurangnya ada $$$ masuk...dalam masa yang sama, kalo xsalah aku bulan 3 aku dapat keja di Kolej Cosmopoint muar sebagai Librarian comes lecturer. Aku menjadi pegawai perpustakaan dan pensyarah sambilan. Hebat dengar tu, tp biasa jer sebenarnya. Di sini, aku menimba pengalaman sebagai seorang pekerja di sektor swasta. Perghhh...memanjang kejar dateline!!!haaaaaaa....sama mcm waktu degree. Tapi at least aku xrasa stress sgt sbb hujung bulan aku dapat gaji...so released tension ngan shopping!!!hahahahaha...sale!sale!sale...tapi aku xboleh bak boros sangat sbb hujung tahun pada bulan November aku akan disatukan bersama tunangku yang tercinta sebagai pasangan suami isteri yang sah..Insyaallah...sewaktu di Cosmopoint aku sempat menghadapi saat getir mengadap MQA...huwahuwahuwa...nak terbalik duniaku membuat preparation...giler arrr...balik kul 1@2 pagi...perghhh...dasyhat...nasib baik member2 di Cosmo ini sangat best!!xlah rasa tensen sangat...di Cosmo ni adalah kawan2 baik yang aku kenal antaranya Raudah, Shida, Shila, Marina, Safura, Zalina, Miss ermmm ada lagi yang lain. Tapi xmuat lah pulakkan nak tulis.
Jodohku bersama Cosmopoint xlama, hujung bulan Jun aku telah menerima tawaran menjadi Guru Media di MRSM Pendang, Kedah. Pada mulanya hati ni masih lagi berbelah bahagi, samada nak terima @ tidak. Maklumlah, hendak meninggalkan insan yang tersayang nun jauh di mata...ermmm...sangatlah berat hati. Nak2 lagi bila mengenangkan hujung bulan November nak nikah dah...lagi lah hati rasa sedih. Tapi, mujurlah dia memahami dan dia memberikan semangat dan dorongan untuk aku bekerja nun jauh di Utara. Takut, risau, ngeri...mcm2 adalah...maklumlah nak duk sengsorang ni, makabah, adik, tunang, sedara-mara semuanya jauh di Johor. Boleh ker ni?...Insyaallah...boleh...Pada 7/07/2008 baku melapor diri ke MRSM Pendang. Huhuhu....bermulalah episod kehidupanku di MRSM Pendang...

No comments:

Post a Comment