Monday, June 14, 2010

Good Morning Teacher....

Setelah 2 bulan aku meninggalkan alam kampus ku di UiTM Segamat...aku telah mendapat peluang menjadi guru sandaran di sebuah sekolah rendah di Daerah Kluang...aku berdebar2 sewaktu menerima tawaran tersebut...errmmm....Cikgu...Teacher...satu perkataan yang simple tetapi sungguh besar maknanya...di sini aku mengajar di sebuah sekolah yang berada di dalam estet...jeng..jeng..jeng...bagaimanalah keadaan sekolah ni?estet?aku mula terbayangkan tanah merah...kelapa sawit...kilang...arrgggh...mcm2...tapi tatkala aku menjejakkan kaki di laman sekolah itu...ermm...not bad...detik hatiku...jalan tar...sekolah pun ok...kawasan sekeliling cantik...murid2 ku???hahahaha...mereka ini anak2 yang masih suci lagi pemikiran...keletah mereka sangat mendamaikan...tapi kadangkala ada terselit rasa hiba dihati kecilku...anak2 ini ada di antara mereka yang jauh tertinggal dengan kemajuan negara kita...LRT?KLCC?KL TOWER?KUALA LUMPUR?? tidak tergambar langsung di fikiran mereka rupa bentuk, keadaan, suasana...semunya menjadi tanda tanya bagi mereka...maka, tanggungjawab akulah untuk menceritakan dan menunjukkan kesemuanya itu..aku gunakan pengalaman yang ada untuk berkongsi cerita dengan mereka....

No comments:

Post a Comment